Trening jest dobry na wszystko

5

Jeśli po kolejnym dniu spędzonym na kanapie przed telewizorem z pilotem w ręku lub po kolejnym nocnym wyjściu z kolegami, po którym nie miałeś siły wstać z łóżka, stwierdziłeś, że czas zmienić coś w swoim życiu, to ten artykuł jest dla Ciebie! Początki zmiany swojego trybu życia z siedzącego na aktywny są, nie oszukujmy się, bardzo trudne i wymagają niesamowitej motywacji oraz silnego uporu. Jesteśmy bowiem tak stworzeni przez przyrodę, że dążymy raczej do oszczędzania energii niż do jej tracenia – nikt z naszych przodków nie uprawiał sportów dla przyjemności. Wysportowaną sylwetkę uzyskiwali oni głównie jako skutek uboczny pracy, którą musieli wykonywać, by przeżyć.
Teraz, gdy nie mamy już takich problemów, a nasza praca często polega na ośmiogodzinnym siedzeniu za biurkiem w jednej pozycji, duża część społeczeństwa zaczyna zmagać się z problemem otyłości czy bólów stawów/kręgosłupa (mimo młodego wieku).
what-is-power-walkingJeśli więc decydujesz się wstać z kanapy, pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić, to odwiedzić sklep sportowy. Dostaniesz tam wszystkie rzeczy potrzebne Ci do rozpoczęcia treningów. Oczywiście, na początku nie ma sensu inwestować w nieziemsko drogie dodatki, ponieważ sam nie wiesz, czy dasz radę prowadzić nowy styl życia dłużej niż tydzień (choć oczywiście trzymamy kciuki za powodzenie, jednym z głównych czynników sukcesu jest przecież pozytywne nastawienie).
Tak naprawdę jedyną niezbędną rzeczą na początku są dobre buty do treningu. Nie można bagatelizować ich ważności. Często, rozpoczynając treningi, osoby przychodzą w starych adidasach kupionych na rynku czy rozciągniętych trampkach. Owszem, te buty może i są dobre, ale do chodzenia rekreacyjnego na spacery. Podczas wysiłku fizycznego wymagamy od naszego organizmu wykonania pracy często przekraczającej jego siły, przy czym, chcąc nie chcąc, narażamy nasze stawy. Szczególnie, gdy dopiero zaczynamy naszą przygodę z bieganiem czy siłownią i nie wykonujemy wszystkich ćwiczeń do końca prawidłowo. Noszenie niedobranego lub źle dobranego obuwia kończy się zwykle bólem stawów czy naciągnięciem ścięgna, co albo uniemożliwi nam dalsze treningi, albo skutecznie nas do nich zniechęci.
Gdy mamy już odpowiednie obuwie, kolejnym etapem jest wybór ubrań, w których zamierzamy ćwiczyć. Wbrew pozorom, niepotrzebny jest nam tutaj żaden specjalistyczny sklep Odzież sportowa oczywiście powinna być dobrze dopasowana i przewiewna, tak, aby nasz organizm podczas wysiłku mógł bez problemu pozbywać się nadmiaru ciepła. Na początku jednak wystarczą nam zwykłe wygodne spodnie/spodenki (w zależności od pory roku i miejsca, gdzie zamierzamy ćwiczyć) oraz bluzka, w której czujemy komfortowo.
Pomijając jednak aspekt stroju, główną rzeczą, o której należy pamiętać, to dobra motywacja. Niektórzy z nas łatwiej motywują się, gdy są wspierani przez otoczenie – w takim wypadku warto podzielić się swoimi planami ze znajomymi.
Świadomość, że jest ktoś, kto nas obserwuje, ocenia i zwykle nie wierzy w to, że wytrzymamy w naszym postanowieniu, działa na część z nas niezwykle motywująco. Inni z kolei wolą ćwiczyć w zaciszu swojego domu, nie chwaląc się tym przed nikim aż do czasu zakończenia swojej metamorfozy. Tak więc, każdy z nas jest inny, musimy tylko wsłuchać się w swoje ciało, by zobaczyć, co daje nam największą energię do działania. I zacząć działać.

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*