Asfalt modyfikowany – koniec z dziurami na drogach

2

Praktycznie każde gospodarstwo domowe posiada samochód osobowy. Niektóre zaś posiadają dwa lub więcej pojazdów. Ruch na drogach z każdym rokiem wydaje się coraz bardziej zagęszczony, co można zaobserwować m.in. po znikających w błyskawicznym tempie miejscach parkingowych. Wszystko to wpływa na jakość drug i skalę ich uszkodzeń. Drogi najgorzej wyglądają wiosną, po zimowych mrozach.

W wyniku oddziaływania warunków atmosferycznych powstaje wiele dziur i zniekształceń na drogach, które mogą powodować szkody w poruszających się po niej pojazdach. Jedną z najczęstszych przyczyn zniszczeń drug to ich obciążenie ruchem samochodów ciężarowych o znacznej masie całkowitej, co prowadzi do spękań zmęczeniowych oraz spękań warstw ścieralnych. Wiele osób ma zastrzeżenia co do jakości polskich dróg ze zwykłego asfaltu. Innym jego rodzajem jest asfalt modyfikowany, który zalicza się do lepiszczy drogowych o znacznie innych parametrach.

Przede wszystkim drogi wykonane z tego asfaltu mają o wiele twardszą nawierzchnię, a ich powierzchnia nie jest tak narażona zarówno na niskie jak i wysokie temperatury. Zwykły asfalt drogowy od asfaltu modyfikowanego różnią przede wszystkim dwa parametry lepiszcza – penetracja i temperatura mięknienia. Należy mieć tylko nadzieje, iż kolejne inwestycje budowlane w zakresie dróg komunikacyjnych będą prowadzone z wykorzystaniem asfaltu o lepszej jakości tak, aby nie było konieczności rychłego łatania powstałych po zimie dziur i uszkodzeń. Wszystko w rękach inwestorów.

Więcej na: http://www.onico-bitumen.pl/produkty/asfalty-przemyslowe/

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*